Proiecte de responsabilitate socială
Ne implicăm de peste 15 ani în proiecte de responsabilitate socială în colaborare cu partenerii noștri – asociații, fundații - pentru a contribui la bunăstarea comunităților oferind sprijin persoanelor defavorizate pentru nevoile de alimentație și de educație.
Pentru că nu este doar despre pui, e despre noi toți.
Grija pentru ziua de mâine este o problemă pentru prea mulți dintre semenii noștri. Vrem să îi ajutăm și ne-am luat acest angajament prin “Meniul Zilei de Mâine”, o inițiativă pe termen lung a Sphera Franchise Group, prin care, în parteneriat cu organizații non-guvernamentale, venim în sprijinul persoanelor vulnerabile, pentru un viitor mai bun. Ne concentrăm pe acoperirea nevoilor de hrană și educație, două zone care fac parte din ADN-ul nostru și în care investim constant de peste 15 ani.
Mai multe detalii despre platforma “Meniul Zilei de Mâine” aici.
Harvest este un program internațional creat de Yum!, desfășurat în țări precum SUA, Marea Britanie, Canada, Spania, Africa de Sud, cu scopul de a reduce risipa alimentară și de a ajuta comunitățile nevoiașe, dar și pentru a reduce amprenta ecologică.
Din 2017 este prezent și în România și, de atunci și până acum, am donat peste 22 de tone de alimente asociațiilor partenere, care oferă zilnic o masă caldă persoanelor din medii defavorizate.
Lucrăm cu peste 10 asociații partenere, printre care Fundația Bucuria Darului din Brașov, Fundația Filantropică Metropolis, Asociația O masă caldă din Cluj și mai multe filiale ale Băncii pentru Alimente (București, Oradea, Cluj, Craiova, Galați, Suceava etc).
Beneficiarii proiectului Harvest sunt familii nevoiașe cu mulți copii, aflate la limita de existență, persoane în vârstă, singure și cu diferite afecțiuni, persoane aflate în dificultate, vulnerabile, marginalizate social sau persoane cu dizabilități.
Începând cu anul 2008, ne-am îndreptat atenția către un program de strângere de fonduri în parteneriat cu World Vision România, cu scopul de a sprijini proiectul “Vreau în clasa a 9-a” pentru a preveni abandonul școlar, dedicat copiilor din mediul rural care nu își permit să continue studiile liceale din lipsa resurselor necesare.
Programul are la bază un set de criterii de selecție care include dorința copiilor de a-și îndeplini visurile. Bursele oferite de asociație le acoperă cheltuielile necesare pentru școală și le oferă accesul către o viață mai bună. Prin intermediul programului, aceștia au șansa de a se bucura de activități educative și de socializare la care poate nu au luat parte niciodată: tabere de vară, consiliere individuală, sprijin în vederea integrării în noul mediu școlar și orientare în carieră.
De-a lungul celor 13 ani de colaborare, proiectul a crescut cu fiecare ediție, atât din punct de vedere al resurselor alocate, cât și al rezultatelor: peste 1 milion euro donați și peste 1.300 de elevi sprijiniți să-și continue studiile la liceu, din zonele rurale din județele Vâlcea, Dolj, Ialomița, Cluj și Vaslui în care asociația World Vision este prezentă cu proiecte dedicate întregii comunități.
În perioada 2014 - 2023, ne-am implicat pentru a contribui la ameliorarea unei probleme majore cu care se confruntă societatea românească: abandonul copiilor proveniți din familii cu posibilități materiale insuficiente.
Produsul Hot Bucket din meniul KFC a funcționat ca “Bucket de Bine” în parteneriatul cu asociația SOS Satele Copiilor București, într-un proiect de sponsorizare – cu fiecare bucket achiziționat de clienți am donat 1 Leu asociației.
Pe perioada colaborării, două case din satul SOS din București, în care locuiesc 5 – 7 copii împreună cu mamele sociale, au fost ”adoptate” de KFC și le-au fost astfel asigurate alimente, îmbrăcăminte, îngrijire medicală, activități educaționale.
Din 2010 și până în 2023, KFC a sprijinit ASCHFR și Centrul de Zi Aurora prin intermediul cutiilor plasate la casele de marcat în care se strâng donațiile făcute de clienți. Cu ajutorul donațiilor, asociația a dezvoltat programe pentru copiii și tinerii cu dizabilități fizice, a asigurat servicii de transport, kinetoterapie, logopedie și stimulare cognitiv-senzorială. De asemenea, familiile copiilor au fost susținute prin acordarea de ajutor specializat în vederea incluziunii sociale.
Educația este unul dintre pilonii strategici pe care ne concentrăm atenția la KFC, iar un proiect important care a avut scopul de a schimba paradigma în ceea ce privește modul de predare în școli a fost Fizica Altfel, inițiat de CEAE (Centrul de Evaluare și Analize Educaționale).
În perioada 2017 – 2018, KFC a sprijinit formarea a 150 de profesori în însușirea noilor metode de predare ”altfel” a științelor la clasă, de care au beneficiat peste 7.500 de elevi.
În 2023, am sprijinit noi asociații care desfășoară proiecte în linie cu direcțiile noastre strategice: Asociația EduAct, Asociația pentru Valori în Educație și Asociația Casa Bună.